4. lokakuuta 2007

Aiheita aiheetta

Minulla on nyt proseminaarin aihe. Olo on helpottunut ja hieman jopa tyypertynyt - näinkö helppoa se olikin. Kerron aiheestani lisää sitten, kun muutama asia on varmentunut ensi maanantaina. Mutta sen voin jo paljastaa, että mitenkään mediaseksikäs, aivojaräjäyttävä tai okkultistinen se ei ole. Kaiken kaikkiaan hyvin arkinen. Mutta se on joka tapauksessa päätetty, olen aloittanut aiheeseen tutustumisen ja ensi maanantaina päätän näkökulman ja torstaina esittelenkin jo sen seuraavassa proseminaaritapaamisessa. Nopeaa toimintaa? Olen erittäin tyytyväinen, vaikka V nauroikin aiheelleni. Naurakoon vaan. Minusta se on ihan sympaattinen. Ja - lähes tutkimaton!

Kotona on taas kerran sotkuista, mutta en saanut tänään aikaiseksi siivota, vaikka olin niin päättänyt. Huomenna teemme tiedonhakukurssin ekskursion Helsinkiin, ja jään reissulta sitten pääkaupunkiseudun huumaan viikonlopuksi. Lauantaina menemme V:n kanssa katsomaan improa. Aika hauskaa. Olisimme halunneet mennä katsomaan Teatteria, mutta näytökset näyttävät loppuunmyydyiltä aina ensi maaliskuulle asti. Harmi. Tuo nimittäin todella kiinnostaa!

Tänään poetiikan luennolla ymmärsin, mistä luennoitsija puhui. Olen ehkä edistynyt? Kirjallisuustiede on vaikeaa, ja minä menin johdantokurssille ihan huvin vuoksi. Ja yllättäen se onkin osoittautunut toistaiseksi haastavimmaksi kurssiksi yliopistossa. No, viime syksyn englannin kurssi olikin asia erikseen, mutten viitsi edes muistella sitä enää, ettei ala enempää ottaa päähän. On muuten outoa, kuinka eri ihmiset puhuvat eri asioita: toisesta lähteestä olen kuullut, että "luennot järjestetään vain siksi, ettei aiheesta ole riittävän hyvää kirjallisuutta" ja toisesta, että "kirjatentit eivät koskaan vastaa täysin luentokurssien antia". Ok. Näillä mennään.

Nyt Houseen. Nam.

1 kommentti:

  1. Olen kovin kateellinen, kun menet katsomaan improa ja vielä Stella Polarista! Nauti joka hetkestä!
    T: A.K

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!